Ten blog należy do spisu

piątek, 15 marca 2013

91.

Witajcie :-)

Dziś opowiem Wam o tym, jak zrobiłam serduszko modułowe, które pokazywałam jakiś czas temu.
Najpierw przygotowałam sobie:
- 56 kwadratowych karteczek w dwóch kolorach (28 różowych i 28 czerwonych) Oczywiście można użyć jednego koloru albo jeszcze więcej zależnie od własnego gustu.
- nożyczki
- klej
Następnie każdą karteczkę złożyłam na pół i rozcięłam.
Teraz przyszła kolej na składanie modułów.  Zdjęcie poniżej przedstawia kolejne etapy składania modułu.
 
  1.  Złożyłam prostokącik wzdłuż dłuższego boku.
  2.  Teraz zgięłam wzdłuż boku krótszego.
  3.  Rozłożyłam i zgięłam wzdłuż zagięcia środkowego. Zaczęłam od strony poprzedniego złożenia.
  4.  Otrzymałam jeden duży trójkąt i dwa małe.
  5.  Następnie małe trójkąty położyłam na dużym.
  6.  Powstały trójkąt złożyłam na pół.
         Otrzymałam element, który posiada dwie "kieszonki"i dwie "nóżki".
         (Jeżeli kieszonek nie ma, moduł został złożony nieprawidłowo prawdopodobnie w punkcie 3 :-)).
 Potem zrobiłam sobie kawę i złożyłam moduły z pozostałych prostokącików.
 Całą gromadkę podzieliłam na dwie grupy, tak żeby w każdej była taka sama ilość modułów.
Teraz zaczęłam łączyć moduły naprzemiennie kolorami. (Kolejność kolorów dowolna, ważne jest tylko żeby obie połówki były takie same.)
Na czubku każdego modułu kładłam odrobinkę kleju. (Moduły nie mogą wypadać, ale muszą być ruchome).
Następnie delikatnie nadałam odpowiedni kształt obu połówkom.
Dwóch ostatnich modułów nie wkleiłam do łuków tak jak pozostałe. Rozłożyłam je i połączyłam z ich pomocą dolne części obu połówek. (Użyłam kleju.)
Na koniec złączyłam za pomocą kleju górne części serca.
Tak właśnie powstały moje serduszka :-)

Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam serdecznie miłych gości :-)


8 komentarzy:

  1. Śliczne serduszko :) a kurski fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przejrzysty kursik a serducho świetne i równiutkie :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kursik :) napewno sie skusze na niego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję! :) zawsze byłam ciekawa, jak Ty to robisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny kursik i piękne serduszko!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kapitalny kurs - muszę pokazać mojej siostrze ona kiedyś robiła łabędzie tą techniką, a może i ja kiedyś spróbuję. Jestem ciekawa jakiej wielkości wychodzi takie serce. Dzięki za ten kurs.

    OdpowiedzUsuń